19 Ekim 2016 Çarşamba

FERHAN HOCA'dan SON DÖNEM DERS NOTLARI!

Merhaba...

Son 2 haftadır yaptığımız derslerin notlarına aşağıdaki link'lerden ulaşabilirsiniz:

Organik asidler

Yağ asidleri

Lipid yapılar

Nükleozid ve Nükleotidler

Yapıtaşlarımız

Yapıtaşlarımız entegre oturumuyla ilgili videolara da aşağıdaki başlıkları tıklayarak erişip seyredebilirsiniz:

İyonik ve kovalan bağlar: https://www.youtube.com/watch?v=OTgpN62ou24



Bu son link'te karbohidratlar, lipidler ve proteinlerle ilgili kısa videolar da mevcut...

Başarılı bir BAS diliyorum şimdiden arkadaşlar :-)

Dr. Ferhan Sağın




4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam,lipid depo bozukluklarıyla ilgili fosfogliseridler de benzer hidroliz yolundan geçiyorlar ancak birikmeleri sonucu bir hastalık mı oluşmuyor yani neden fosfogliseridlerin yıkımındaki bozuklukların depo hastalığı sayılmadığını-slaytta olan eylül 2009 tus sorusu-anlamadım.Buradan sormakla doğru mu ettim onu da bilmiyorum ama aklıma takıldı

Ferhan Sağın dedi ki...

Tabi ki burada sormakla doğru ettin :-)
Fosfogliseridlerle ilgili lipid depo hastalığı olarak bugüne kadar tanımlanmış bir önemli hastalık yok bildiğim kadarıyla... Esas sorunlar sfingolipidlerle ortaya çıkıyor ama sfingolipid yıkımı ile fosfogliserid yıkımı aynı değil... o nedenle slayttaki TUS sorusu dediğin soruyu da çok anlayamadım. Açıklarsan sevinirim.
Sevgiler
Dr. Ferhan Sağın

Adsız dedi ki...

merhaba hocam BAS öncesi biyokimya için alıştırma kağıdı yayınlamanız mümkün mü acaba

Ferhan Sağın dedi ki...

Merhaba...
Yeni bir alıştırma kağıdı hazırlamadık, ama varolan alıştırma kağıtlarımızdan 1-2 tanesini ekliyorum bloga...
Hep dediğim gibi ayrıntı ezberlemeyin, genel çerçeveyi iyi öğrenin.
BAS'ta başarılar...
Ferhan Sağın

Yorum Gönder